ムジークフェラインヴァイオリン教室のブログ

「ムジーク・フェライン・ヴァイオリン教室」 「講師 長谷川寛映」のブログになります。体験レッスン御座います。お気軽にお問い合わせ下さい。

Musikverein Violine Kurs

ムジークフェラインヴァイオリン教室


【ヴァイオリン・スタジオレッスン】
東京都大田区田園調布、世田谷区松原、武蔵野市吉祥寺、新潟県新潟市、新発田市

【ヴァイオリン・出張レッスン】
東京都・神奈川県・千葉県・埼玉県・新潟県

  • ムジークフェラインヴァイオリン教室 ホームページ
  • 教室へのアクセスマップ
  • 教室の利用規約について
  • 指導方針について
  • ムジークフェラインヴァイオリン教室について
  • お問い合わせ
  • ムジークフェラインヴァイオリン教室へようこそ!

    はじめまして!ムジークフェライン・ヴァイオリン教室で指導をしています長谷川寛映です。

    教室では、あたたかい雰囲気の下で、お一人おひとりのレベルに合わせた適切で細かな指導で、高い音楽表現が出来る演奏技術を基礎から着実に身に着けていきます。

    2009年より、東京都内や神奈川県、新潟県新発田市にて、幅広い年齢層の方々に指導をさせて頂いています。教室には、初心者から、音大生まで様々なレベルの方がいらしています。

    どうぞお気軽にご連絡ください。


    当ヴァイオリン教室のご案内

    当ムジークフェラインヴァイオリン教室は「東京都世田谷区・東京都大田区・東京都武蔵野市」

    「新潟県新発田市」でヴァイオリン個人レッスンをしています。

    レッスンでは、私の経験を、素直に伝えたいと思っております。

    ヴァイオリンの悩み、練習過程での不安など、お気軽にご相談ください。

    レッスン時間/10:00~22:00迄

    スタジオレッスン

    スタジオレッスン 詳しく見る

    出張レッスン

    出張レッスン 詳しく見る

    初心者からプロを目指す方まで

    ゆっくりとした気持ちで、楽しんで、興味を持っていただけたら幸いです。

    楽譜が読めなくても、全然大丈夫です。一緒に、ゆっくりと進みましょうね。

    ヴァイオリンのレッスンの事なら、ムジークフェライン・ヴァイオリン教室におまかせください。

    体験レッスンへ

    ムジークフェラインヴァイオリン教室へようこそ!

    はじめまして!ムジークフェライン・ヴァイオリン教室で指導をしています長谷川寛映です。

    教室では、あたたかい雰囲気の下で、お一人おひとりのレベルに合わせた適切で細かな指導で、高い音楽表現が出来る演奏技術を基礎から着実に身に着けていきます。

    2009年より、東京都内や神奈川県、新潟県新発田市にて、幅広い年齢層の方々に指導をさせて頂いています。教室には、初心者から、音大生まで様々なレベルの方がいらしています。

    どうぞお気軽にご連絡ください。


    当ヴァイオリン教室のご案内

    当ムジークフェラインヴァイオリン教室は「東京都世田谷区・東京都大田区・東京都武蔵野市」

    「新潟県新発田市」でヴァイオリン個人レッスンをしています。

    レッスンでは、私の経験を、素直に伝えたいと思っております。

    ヴァイオリンの悩み、練習過程での不安など、お気軽にご相談ください。

    レッスン時間/10:00~22:00迄



    スタジオレッスン

    スタジオレッスン 詳しく見る


    出張レッスン

    出張レッスン 詳しく見る


    初心者からプロを目指す方まで

    ゆっくりとした気持ちで、楽しんで、興味を持っていただけたら幸いです。

    楽譜が読めなくても、全然大丈夫です。一緒に、ゆっくりと進みましょうね。

    ヴァイオリンのレッスンの事なら、ムジークフェライン・ヴァイオリン教室におまかせください。

    体験レッスンへ

    Tchaikovsky - Violin Concerto, Op. 35 | Paavo Järvi [HD]

    Pyotr Il'yich Tchaikovsky - Violin Concerto in D major, Op. 35, 1878.

    Parts/Movements

    00:00 I. Allegro moderato

    19:27 II. Canzonetta. Andante

    25:28 III. Finale. Allegro vivacissimo

    38:46 Johann Sebastian Bach - III. Sarabande from the Partita for solo violin Nº 2 in D minor, BWV 1004 (Encore)


    Tchaikovsky composed this work in 1878. At Clarens, near Geneva, following both his mistake of a marriage and his suicide attempt, Tchaikovsky completed both Onegin and the Fourth Symphony early in 1878.

    After a round trip to Moscow in February for the symphony's premiere, he was visited at Clarens by the violinist Yosif Kotek. Tchaikovsky, in fondness for Kotek, sketched out a violin concerto in just 11 days and had finished scoring it two weeks later, including a new slow movement in place of one that both Kotek and Tchaikovsky's younger brother, Modest, considered to be weak.


    Pyotr Il'yich dedicated the new concerto to Leopold Auer, the fabled Hungarian émigré who would teach two generations of Russian virtuosi.

    However, just as Nikolai Rubinstein had vilified the B flat minor Piano Concerto four years earlier, Auer declared this new one "unplayable" (though he too recanted, and became one of the work's champions). It was, therefore, a Viennese audience that heard the first performance with Adolf Brodsky and conductor Hans Richter on December 4, 1881.

    It was an insufficiently rehearsed and poorly accompanied performance, about which Eduard Hanslick wrote, "It brings to us the revolting thought that there may be music that 'stinks in the ear.'" Yet he also wrote in same review that "the concerto has proportion, is musical, and is not without genius."


    In addition to its structural soundness, the concerto fairly teems with melodies, in such abundance that the orchestra's gorgeous opening tune never returns! Thereafter the soloist gets first crack at the rest of them, beginning with the "very moderate" principal theme. The second one is marked molto espressivo, after which the main theme returns, before the development section that ends in a showy solo cadenza, followed by the reprise and coda.


    The andante Canzonetta ("little song") in 3/4 time with ABA form features a G minor main theme (additionally marked molto espressivo) and a contrastingly quicker, Chopinesque second theme in E flat major. Without pause the next movement lifts off like an SST from the tarmac.

    It is a Trepak in rondo form, with two extroverted themes of folkloric character, capped by an extended coda that concludes the piece dervishly. No Russian composer before or since Tchaikovsky has ended a concerto with greater finesse or panache, not even Rachmaninov (who learned wherefrom to take his cue early on, with Tchaikovsky's blessing).

  • ムジークフェラインヴァイオリン教室 ホームページ
  • 教室へのアクセスマップ
  • 教室の利用規約について
  • 指導方針について
  • ムジークフェラインヴァイオリン教室について
  • お問い合わせ