ムジークフェラインヴァイオリン教室のブログ

「ムジーク・フェライン・ヴァイオリン教室」 「講師 長谷川寛映」のブログになります。体験レッスン御座います。お気軽にお問い合わせ下さい。

Musikverein Violine Kurs

ムジークフェラインヴァイオリン教室


【ヴァイオリン・スタジオレッスン】
東京都大田区田園調布、世田谷区松原、武蔵野市吉祥寺、新潟県新潟市、新発田市

【ヴァイオリン・出張レッスン】
東京都・神奈川県・千葉県・埼玉県・新潟県

  • ムジークフェラインヴァイオリン教室 ホームページ
  • 教室へのアクセスマップ
  • 教室の利用規約について
  • 指導方針について
  • ムジークフェラインヴァイオリン教室について
  • お問い合わせ
  • ムジークフェラインヴァイオリン教室へようこそ!

    はじめまして!ムジークフェライン・ヴァイオリン教室で指導をしています長谷川寛映です。

    教室では、あたたかい雰囲気の下で、お一人おひとりのレベルに合わせた適切で細かな指導で、高い音楽表現が出来る演奏技術を基礎から着実に身に着けていきます。

    2009年より、東京都内や神奈川県、新潟県新発田市にて、幅広い年齢層の方々に指導をさせて頂いています。教室には、初心者から、音大生まで様々なレベルの方がいらしています。

    どうぞお気軽にご連絡ください。


    当ヴァイオリン教室のご案内

    当ムジークフェラインヴァイオリン教室は「東京都世田谷区・東京都大田区・東京都武蔵野市」

    「新潟県新発田市」でヴァイオリン個人レッスンをしています。

    レッスンでは、私の経験を、素直に伝えたいと思っております。

    ヴァイオリンの悩み、練習過程での不安など、お気軽にご相談ください。

    レッスン時間/10:00~22:00迄

    スタジオレッスン

    スタジオレッスン 詳しく見る

    出張レッスン

    出張レッスン 詳しく見る

    初心者からプロを目指す方まで

    ゆっくりとした気持ちで、楽しんで、興味を持っていただけたら幸いです。

    楽譜が読めなくても、全然大丈夫です。一緒に、ゆっくりと進みましょうね。

    ヴァイオリンのレッスンの事なら、ムジークフェライン・ヴァイオリン教室におまかせください。

    体験レッスンへ

    ムジークフェラインヴァイオリン教室へようこそ!

    はじめまして!ムジークフェライン・ヴァイオリン教室で指導をしています長谷川寛映です。

    教室では、あたたかい雰囲気の下で、お一人おひとりのレベルに合わせた適切で細かな指導で、高い音楽表現が出来る演奏技術を基礎から着実に身に着けていきます。

    2009年より、東京都内や神奈川県、新潟県新発田市にて、幅広い年齢層の方々に指導をさせて頂いています。教室には、初心者から、音大生まで様々なレベルの方がいらしています。

    どうぞお気軽にご連絡ください。


    当ヴァイオリン教室のご案内

    当ムジークフェラインヴァイオリン教室は「東京都世田谷区・東京都大田区・東京都武蔵野市」

    「新潟県新発田市」でヴァイオリン個人レッスンをしています。

    レッスンでは、私の経験を、素直に伝えたいと思っております。

    ヴァイオリンの悩み、練習過程での不安など、お気軽にご相談ください。

    レッスン時間/10:00~22:00迄



    スタジオレッスン

    スタジオレッスン 詳しく見る


    出張レッスン

    出張レッスン 詳しく見る


    初心者からプロを目指す方まで

    ゆっくりとした気持ちで、楽しんで、興味を持っていただけたら幸いです。

    楽譜が読めなくても、全然大丈夫です。一緒に、ゆっくりと進みましょうね。

    ヴァイオリンのレッスンの事なら、ムジークフェライン・ヴァイオリン教室におまかせください。

    体験レッスンへ

    J.S. Bach: Sonatas & Partitas for Solo Violin

    Composer: Johann Sebastian Bach Artist: Kristóf Baráti (violin)


    Bach may well be one of the most widely acknowledged master composers of all time, but that only serves to make each performer’s interpretation of his work all the more challenging and distinctive: each musician must both do justice to the composer’s intention, making a decision as to the best way of conveying that within the music which is not fixed, and at the same time leave their own mark on the performance.

    This is especially true for these Sonatas and Partitas given the variety of styles in which such Baroque masterworks have been performed, ranging from the freely romantic to the strictly precise, and the technical challenge posed by these complex pieces for a single instrument.


    The works in this collection are something of an enigma, not only because of the uncertainty surrounding the circumstances and date of their composition, but, more crucially, because of the way in which they stretch the capacity for polyphony of a single violin beyond its physical limit.

    It is as though Bach had written for a full ensemble of instruments – but on a single staff.

    Modern musicians have even speculated as to the possible existence of a special bow with which an exact performance of the music might have been achieved in Bach’s day. The music is no less rich for all of this, however: on the contrary, the harmonic complexity of these pieces is at once captivating and beautiful; the implied but absent notes are thrillingly suggestive; and the multiplicity of voices leaves the listener marvelling at Bach’s compositional vision and the performer’s ability.


    This accomplished musical feat is performed by Kristóf Baráti, a Hungarian violinist who has worked with an astonishing number of world-famous orchestras and conductors. Baráti plays a 1703 Stradivarius violin, and one can sense this echo of the era of the pieces as much as one can his intense emotional involvement with the music.


    00:00:00 Sonata No. 1 in G Minor, BWV 1001: I. Adagio

    00:03:53 Sonata No. 1 in G Minor, BWV 1001: II. Fuga: Allegro

    00:09:21 Sonata No. 1 in G Minor, BWV 1001: III. Siciliana

    00:12:25 Sonata No. 1 in G Minor, BWV 1001: IV. Presto

    00:15:04 Partita No. 1 in B Minor, BWV 1002: I. Allemanda

    00:19:29 Partita No. 1 in B Minor, BWV 1002: II. Double

    00:21:40 Partita No. 1 in B Minor, BWV 1002: III. Corrente

    00:23:55 Partita No. 1 in B Minor, BWV 1002: IV. Double: Presto

    00:26:39 Partita No. 1 in B Minor, BWV 1002: V. Sarabande

    00:28:31 Partita No. 1 in B Minor, BWV 1002: VI. Double

    00:29:53 Partita No. 1 in B Minor, BWV 1002: VII. Tempo di borea

    00:32:09 Partita No. 1 in B Minor, BWV 1002: VIII. Double


    00:34:33 Sonata No. 2 in A Minor, BWV 1003: I. Grave

    00:38:24 Sonata No. 2 in A Minor, BWV 1003: II. Fuga

    00:46:06 Sonata No. 2 in A Minor, BWV 1003: III. Andante

    00:51:24 Sonata No. 2 in A Minor, BWV 1003: IV. Allegro

    00:55:30 Partita No. 2 in D Minor, BWV 1004: I. Allemanda

    00:58:34 Partita No. 2 in D Minor, BWV 1004: II. Corrente

    01:00:34 Partita No. 2 in D Minor, BWV 1004: III. Sarabanda

    01:03:00 Partita No. 2 in D Minor, BWV 1004: IV. Giga

    01:06:09 Partita No. 2 in D Minor, BWV 1004: V. Ciaccona


    01:19:13 Sonata No. 3 in C Major, BWV 1005: I. Adagio

    01:23:12 Sonata No. 3 in C Major, BWV 1005: II. Fuga

    01:32:50 Sonata No. 3 in C Major, BWV 1005: III. Largo

    01:35:53 Sonata No. 3 in C Major, BWV 1005: IV. Allegro assai

    01:39:29 Partita No. 3 in E Major, BWV 1006: I. Preludio

    01:43:20 Partita No. 3 in E Major, BWV 1006: II. Loure

    01:46:07 Partita No. 3 in E Major, BWV 1006: III. Gavotte en Rondeau

    01:48:54 Partita No. 3 in E Major, BWV 1006: IV. Menuet I, II

    01:50:53 Partita No. 3 in E Major, BWV 1006: V. Bourée

    01:52:00 Partita No. 3 in E Major, BWV 1006: VI. Gigue

  • ムジークフェラインヴァイオリン教室 ホームページ
  • 教室へのアクセスマップ
  • 教室の利用規約について
  • 指導方針について
  • ムジークフェラインヴァイオリン教室について
  • お問い合わせ