ムジークフェラインヴァイオリン教室のブログ

「ムジーク・フェライン・ヴァイオリン教室」 「講師 長谷川寛映」のブログになります。体験レッスン御座います。お気軽にお問い合わせ下さい。

Musikverein Violine Kurs

ムジークフェラインヴァイオリン教室


【ヴァイオリン・スタジオレッスン】
東京都大田区田園調布、世田谷区松原、武蔵野市吉祥寺、新潟県新潟市、新発田市

【ヴァイオリン・出張レッスン】
東京都・神奈川県・千葉県・埼玉県・新潟県

  • ムジークフェラインヴァイオリン教室 ホームページ
  • 教室へのアクセスマップ
  • 教室の利用規約について
  • 指導方針について
  • ムジークフェラインヴァイオリン教室について
  • お問い合わせ
  • ムジークフェラインヴァイオリン教室へようこそ!

    はじめまして!ムジークフェライン・ヴァイオリン教室で指導をしています長谷川寛映です。

    教室では、あたたかい雰囲気の下で、お一人おひとりのレベルに合わせた適切で細かな指導で、高い音楽表現が出来る演奏技術を基礎から着実に身に着けていきます。

    2009年より、東京都内や神奈川県、新潟県新発田市にて、幅広い年齢層の方々に指導をさせて頂いています。教室には、初心者から、音大生まで様々なレベルの方がいらしています。

    どうぞお気軽にご連絡ください。


    当ヴァイオリン教室のご案内

    当ムジークフェラインヴァイオリン教室は「東京都世田谷区・東京都大田区・東京都武蔵野市」

    「新潟県新発田市」でヴァイオリン個人レッスンをしています。

    レッスンでは、私の経験を、素直に伝えたいと思っております。

    ヴァイオリンの悩み、練習過程での不安など、お気軽にご相談ください。

    レッスン時間/10:00~22:00迄

    スタジオレッスン

    スタジオレッスン 詳しく見る

    出張レッスン

    出張レッスン 詳しく見る

    初心者からプロを目指す方まで

    ゆっくりとした気持ちで、楽しんで、興味を持っていただけたら幸いです。

    楽譜が読めなくても、全然大丈夫です。一緒に、ゆっくりと進みましょうね。

    ヴァイオリンのレッスンの事なら、ムジークフェライン・ヴァイオリン教室におまかせください。

    体験レッスンへ

    ムジークフェラインヴァイオリン教室へようこそ!

    はじめまして!ムジークフェライン・ヴァイオリン教室で指導をしています長谷川寛映です。

    教室では、あたたかい雰囲気の下で、お一人おひとりのレベルに合わせた適切で細かな指導で、高い音楽表現が出来る演奏技術を基礎から着実に身に着けていきます。

    2009年より、東京都内や神奈川県、新潟県新発田市にて、幅広い年齢層の方々に指導をさせて頂いています。教室には、初心者から、音大生まで様々なレベルの方がいらしています。

    どうぞお気軽にご連絡ください。


    当ヴァイオリン教室のご案内

    当ムジークフェラインヴァイオリン教室は「東京都世田谷区・東京都大田区・東京都武蔵野市」

    「新潟県新発田市」でヴァイオリン個人レッスンをしています。

    レッスンでは、私の経験を、素直に伝えたいと思っております。

    ヴァイオリンの悩み、練習過程での不安など、お気軽にご相談ください。

    レッスン時間/10:00~22:00迄



    スタジオレッスン

    スタジオレッスン 詳しく見る


    出張レッスン

    出張レッスン 詳しく見る


    初心者からプロを目指す方まで

    ゆっくりとした気持ちで、楽しんで、興味を持っていただけたら幸いです。

    楽譜が読めなくても、全然大丈夫です。一緒に、ゆっくりと進みましょうね。

    ヴァイオリンのレッスンの事なら、ムジークフェライン・ヴァイオリン教室におまかせください。

    体験レッスンへ

    Pachelbel Canon in D Original Instruments

    Performed on original instruments by San Francisco Early Music Ensemble Voices of Music.

    Featuring Katherine Kyme, Carla Moore & Cynthia Freivogel,

    baroque violin; Tanya Tomkins, baroque

    cello, Hanneke van Proosdij,

    baroque organ; David Tayler, theorbo.

    About the performance: the canon is played using not only the instruments but also the bowing techniques from the time of Pachelbel.

    As you can see from the video, especially if you look at the high definition version, the string instruments are not only baroque,

    but they are in baroque setup: this means that the strings, fingerboard, bridge and other parts of the violin appear just as they did in Pachelbel's time.

    No metal hardware such as chinrests, clamps or fine tuners are used on the violins, allowing the violins to vibrate freely. A good example of baroque bowing can be seen in the extended passage of repeated notes:

    the musicians play these notes on one bow—the shorter & lighter baroque bow—to created a gliding effect. The players also hold the bow very differently which affects the balance and touch.

    Both the style and the amount of vibrato are based on baroque treatises which describe the methods for playing, bowing & articulation in the late 17th century.

    The narrow, shimmering vibrato blends with the baroque organ. The organ used is made entirely of wood, based on German baroque instruments, and the pipes are voiced to provide a smooth accompaniment to the strings, instead of a more soloistic sound.

    The large bass lute, or theorbo, provides a complement to the organ not only in the texture of the chords but also the long strings which occasionally sound the bass notes an octave lower.

    The continuo players play supporting chords and voices to the canon, carefully avoiding parallels and doublings of the parts.
    Another feature of the video is the subtle differences in not only the sound and color of the instruments, but also the different techniques of the players.

    All three are playing baroque violins with baroque bows, yet each person has her own distinct sound and bowing style—each bow has a different shape and balance.

    If you look at paintings of 17th century players you will see that they are all different, because that individuality of sound and technique was highly valued.

    This allows the players and the listeners to hear and appreciate the "Voices of Music."

    Many comments refer to the pitch. D Major is a key, not a pitch; this piece is in D Major at A=415.3 Hz.

    We chose a baroque pitch and temperament from the time of Pachelbel.

    Detail of the interior of the baroque organ used in this recording
    http://www.flickr.com/photos/voicesof...

    Recorded in St. Stpehen's, Belvedere, California

  • ムジークフェラインヴァイオリン教室 ホームページ
  • 教室へのアクセスマップ
  • 教室の利用規約について
  • 指導方針について
  • ムジークフェラインヴァイオリン教室について
  • お問い合わせ